pulóver

A fázós gombász pulóvere

Páncélkályha: a madárfióka kikel benne, de megállítja a a vadkantámadást is.

gombasz

Karácsonyra gondoltam embernek egy jó vastag és meleg pulóvert horgolni, amiben azért könnyebben mozoghat-hajolgathat az erdőben, mint több réteg mindenfélébe öltözve.

De a hideg is hamarabb jött, meg időm is hamarabb lett, úgyhogy a nem létező karácsonyfánk alá már csak emberrel együtt kerülhetett volna a pulóver, kész lett ősszel. Mondjuk ha megvártam volna a hiányzó két gombolyagot (még mindig nem tudom pontosan belőni a fonaligényt), egész télen atlétában rambózhatott volna a bozótosban, mert még mindig nem érkezett belőle az üzletbe utánpótlás, de a haladás érdekében kiegyeztünk a kétféle szürkében.

Ilyen darabot ugyebár nem lehet titokban készíteni (főleg, hogy télen sokat ülünk egymás nyakán), szóval ha már így alakult, mutattam neki pár mintát, amivel az egyszerű szürkék kaphattak volna kis csavart. Először nagy büszkén, magamtól feltaláltam a hideg vizet az 1 sc-1dc váltakozású mintával, aztán kiderült, hogy nyilván megint nem vagyok zseni, de végül nem emiatt maradtam a sima dc-nél, hanem mert a Suzette stitch ezzel a vastagságú fonallal nagyjából annyira páncél, hogy még összehajtogatni sem lehet. De ha majd egyszer tényleg vadkanokkal támad kedve birkózni, majd olyat csinálok.

A vastagság miatt az ujjaknak és az illesztésnek is vagy négyszer álltam neki, meg is voltam sértve, mert életem első pulóverénél ez csont nélkül ment, és az alaprajza ennek is ugyanaz (két téglalap meg két enyhe trapéz), most legalább megtanultam, hogy a vastag fonalnak vannak hátrányai is, miközben durván gyorsan lehet vele haladni egyébként.

Jó szorosan horgoltam, mert ez a fonal hajlamos nyúlni készülés közben, viszont mióta stabilan pulóver állagú, azóta nem nőtt (lehet, hogy a nyakát majd ősszel újra megcsinálom kicsit szűkebbre).  És tényleg csak a leginkább dörzsölődős helyeken bolyhosodik egy egész kicsit, ez nagy menőség az antipillingben.

Ember meg olyan büszkén szokta mutogatni, hogy ezt én horgoltam neki, mintha ő maga csinálta volna.

Fonal: Himalaya Everyday Big

Súly: 80 dkg 100 dkg 125 dkg  (mindig elhiszem az általánosan írt 40-50 dekákat per pulóver, aztán mindig rájövök, hogy horgolásnál legalább egyharmaddal többet érdemes számolni, meg különben is. És így lesz végül bazi nagy maradék-készleted, amit aztán magában sosem használsz fel, hanem mindig veszel hozzá még egy kevés újat, hogy valami rendes kijöjjön belőle, amiből aztán megint marad valamennyi…)

6 thoughts on “A fázós gombász pulóvere”

  1. Szuper! Pont ilyet horgoltam magamnak, csak tarkabarkább és kicsit vékonyabb fonalból, és nem bordás mintával csináltam a passzét, hanem néhány sornyi rövidpálcával, az is összébb fogja.
    Most a férjemnek kezdtem kötni egyet, de meg fogom mutatni neki ezt, hadd csináljak inkább még egy ilyet.
    Milyen fonalból van?
    Juli (ugyanaz, mint amott)

    Like

    1. Sajnos magyarul nem tudok horgolni, de azért csak megértjük majd egymást. Meg kiegészítem ezt a 3 demóposztot is rendesen. A lényeg: a fonal Himalaya Everyday Big, nem bolyhosodó akril, meleg. és puha 🙂 Azt direkt ember akarta, hogy kívülrôl legyen összeöltve.

      Like

      1. rövidpálca = single crochet (lásd: http://kacskaringo.hu/content/21-angol-magyar-horgoloszotar)
        Nagyon szépen öltötted össze, az enyém sokkal… khm… mondjuk úgy, rusztikusabb, mivel nem váltottam varrás közben csíkonként más színre, így aztán a sárga csík alól rendesen kilátszik a varrószál barnája… De mit bánom én! 🙂
        Férjem azóta beleegyezését adta, de azért végzek majd próbahorgolást, mert az én fonalam pamut, ami nem a rugalmasságáról híres, ugye.
        A horgolós posztokat nagyon várom, az eddigiek, amint látod, kimondottan inspirálóak!

        Like

  2. Az külön buli, amiért idővel jól vállon veregetheted magad, hogy milyen leleményesen tudtál értelmet találni a maradék fonalaknak. 🙂

    Like

Leave a Reply

