kendő

Extrém sportok

 

lit01.jpg

Meg az időtágítás problematikája is.


M. barátnőmről tudni kell egyrészt, hogy elég jól ismer engem, másrészt erős hajlama van a félreolvasásokra, ugyanakkor a kommunikációnk 90%-a chaten zajlik. Írom neki valamelyik nap, hogy talán ma a vasaláshoz is eljutok, mire egyből jött a válasz: huhh, elsőre úgy olvastam, hogy vasalás…

Igen, a vasalás nekem extrém sport, csak akkor szoktam, ha varrok (és igen, most varrtam, csak ez az infó hiányzott neki a képletből). Ebből jött aztán elő, hogy tényleg létezik sportként az extrém vasalás – víz alatt (ha van merülőforraló, miért ne lehetne merülővasaló), sziklafalon lógva, vízisíelés közben, gyakorlatilag nem tudsz annyira extrémet mondani, amit valamelyik extrém vasaló már ki ne próbált volna. Innen pedig kiderült, hogy én tulajdonképp extrém horger vagyok, csak eddig nem voltam tudatában (a futva kötő pasit ismeritek?). Nekem hótt normálisnak tűnik, hogy horgoljak bálázás közben a platón, traktoron, földúton rázkódva a terepjáróban, erdő közepén farönkön ücsörögve. Múltkor a 160-as szélviharral érkező, fakicsavaró, villanydrótlerángató ítéletidő estéjén fejlámpát húzva horgoltam a verandán a tető alá is bepermetező esőfüggönyben, konkrétan én voltam a #szarokazarmageddonra hashtag reklámarca. És megy ez nekem kajakban is.

litkayakA tavon is készül a (nomen est omen) Lost In Time 

Na jó, pár órás evezésekre nyilván nem viszek magammal a vízre horgolnivalót, mert túl értékes idő az (hosszabb vízitúrákra simán vinnék), és ezzel el is jutottunk az igazi first world horgerproblámához, ami nem csak engem sújt. Egy (nekem) ideális világban egyszerre lehetne kajakozni, jógázni, horgolni és olvasni (barikkal, kutyával-macskával körülvéve, de ez a rész mondjuk nem megoldhatatlan, legfeljebb a vízen). A reális világban az van, hogy ezek a dolgok mind egymástól veszik el az időt (oké, tényleg legyen ez a legnagyobb gondom), ráadásul sajnos a hangoskönyv az én agyszerkezetemmel nem kompatibilis, szóval még részmegoldásaim sincsenek. Ötletek jöhetnek.

A Lost In Time-ról meg csak annyit, hogy állat jó a minta, a legkülönbözőbb ízlésvilágú emberekből váltja ki a „nekem is kell egy ilyen” érzést, szóval szerintem nemzetközileg ez lesz (ha még nem az) az új SBS. Szinte ékszerszerű az egzotikusan móros/keleties beütéseivel és textúrájával, a könnyű minta pont annyira változatos, hogy ráunni ne lehessen, és szerintem nem csak engem foglalkoztat, hogy más színekből és más fonalakból is meg kéne csinálni. Úgyhogy majd más fonalakból is termelek maradékokat…

lit02.jpg

(még folyamatban, és a firlefrancok hiányoznak a három csücsökről)

litdone.jpg

…és így lett kész…

Fonalak:

DROPS Safran

DROPS ❤ You 6

FibraNatura Bamboo Jazz

Himalaya Deluxe Bamboo

11 thoughts on “Extrém sportok”

  1. Hát, ha valaki evez helyetted, akkor egy jól kitartott jógapózban akár horgolhatsz is, és ha van egy nagy, kemény táblás, jól bejáratott könyved, azt tudod közben olvasni, mert az első pár oldal után már nem fog magától ellapozódni. Már csak ritmus kérdése, hogy akkorra jöjjön ki a színváltás, amikor lapozni kell, és egy füst alatt másik pózt is felvehetsz… Az állatsereglet már megérne egy kisebb bárkát, azon te is jobban elfernél a könyvvel meg a fonalakkal, meg a pózokkal, persze.
    A kendő gyönyörű szép, hogy találsz rá ezekre a csodamintákra?

    Like

    1. Az a rész nem jó, hogy valaki evez helyettem, de végül is a sup és a szörfdeszkajóga keverékébôl valamit ki lehetne hozni…Minták: az a baj, hogy ôk találnak meg engem 😛 most is 3 másik folyamatban lévô projektet függesztettem fel ennek a kedvéért. De mindjárt kész, és folytathatom a téli pulóvert (is), így 36 fokban az nagy élmény.

      Like

  2. Ha már extrém sport, szegény Nagylány véletlen vízbe merítette a könyvtári könyvet kádban olvasás közben, ráadásul hajszárítóval meg is szárította, édes kis lelkem, szóval most vennünk kellett egy másik példányt, az ázott pedig az övé marad. Hála Istennek, nem egy legújabb keménykötésű könyv az áldozat, hanem egy párszáz forintért pótolható (nomen est omen) Szent Péter esernyője, mikor a szóvicc leesett neki, azért még kuncogott egy sort…
    Mindegy, a kendő csodálatos, bár az én sorok közti számolásos technikám hagy némi kívánnivalót maga után, de ez nagyon tetszik!

    Like

    1. A manuáltechnikai részét (kéz+tű+fonal koordináció) bazi gyorsan meg lehet tanulni. Az egész logikájának az átlátása, mintaértelmezés, fonalviselkedés kifigyelése meg nyilván idővel jön. Azt vettem egyébként észre, hogy a reálagyúak sokkal jobban/gyorsabban látják át az egészet, mint pl. én 😛 Ők ált. 3 lépéssel kevesebből jutnak el mindenfélék megértéséhez a horgolásban, már a legeslegelején is.

      Like

      1. Édes vagy, akkor még van esélye hogy valaha én is horgolok valami szépet köszi 😀 bár a repcsishez nem kommenteltem de ha kell egy-két easyjet-lh-airberlin matricát a gépekre. 😀 fapados verzio után jön majd a Jumbo meg a 380-as is? amugy?

        Like

Leave a Reply

